„Taškiaus“ mokslo ir menų miestelis

2021-02-25

VILNIAUS BUVUSIAME BAZILIJONŲ VIENUOLYNE – PAGRINDINĖS INTELEKTŲ MOKYKLOS „TAŠKIUS” MOKSLO IR MENŲ MIESTELIS

Prof. H. Gardnerio (H. Gardner) daugialypės intelektų teorijos pagrindu vedina ugdymo idėja gimė ir pradėjo savo istoriją prieš dešimt metų, kuomet pirmieji darželio „Taškius“ vaikai ištiesė savo rankutes įstaigos pedagogams. Procesas augo ir skleidėsi. Šiandien šio tinklo darželius rasime net šešiose skirtingose Vilniaus vietose, tinklas vienija apie 300 šeimų bendruomenę.

Augdamas drauge su vaikais, prieš ketverius metus TAŠKIUS atvėrė ir pradinės mokyklos duris. Čia bendradarbiauja lygiaverčiai mokytojai ir tėvai, kurie sukuria saugią terpę laimingo vaiko augimui ir brandai. Ar dabartiniame pasaulio skubėjime mes pamatome vaiko akis ir sužinome, ko jis nori? Neišsigąskime skubančio pasaulio – „Taškiuje“ išbandytais ir užaugintais metodais kiekvienas bus pastebėtas ir įtrauktas veikti ir kurti – tiek vaikas, tiek suaugęs, esantis šalia.

ATVERIAME DAR VIENAS NAUJAS DURIS

Mokslo ir menų mokykla Taškius, žengdama nuo darželio į pradinį ugdymą, siekia misiją tęsti pagrindinio ugdymo pakopoje. Mokykla neša žinią, kad profesionalaus ugdymo įrankių bagaže lieka bene svarbiausias tikslas, kad vaikas augtų laimingas ir taptų lengvai save atrandančiu žmogumi.

Nuo 2021 m. rugsėjo istoriniame Vilniaus Bazilijonų vienuolyno patalpų komplekse įsikurs didžiausias mokslo ir menų mokyklos „Taškius“ miestelis. Jo veiklos aplinka apjungs net 8000 kv. m. teritoriją ir pastatų kompleksą. Čia numatyta įrengti modernias klases, inovatyvias ir erdvias intelektų laboratorijas, atviras vaikų veikloms ir mokslo provokacijoms; auditorijas asamblėjoms, konferencijoms ir kitiems renginiams, diskusijų kavinę, poilsio ir individualios veiklos salas, sporto salę ir kitas ugdymosi erdves.   Šiame komplekse kviesime paliesti skirtingas neformalaus ugdymo sritis, kad kiekvienas galėtų išpildyti savo pomėgius ir kryptingai ugdytis laisvu laiku. Mokykla džiugins mokinius erdviu kiemu pamokoms po atviru dangumi, pasivaikščiojimams žaliosiomis erdvėmis, taip pat laikui bėgant planuojama įrengti ir sporto aikštyną.

VISAS MIESTAS – DIDELĖ LABORATORIJA

Aplinka – ugdytojas, kaip tėvai ar pedagogai. Ji vaidina labai svarbų vaidmenį ugdomajame procese. Tai tarsi įkvėpėjas veikti ir ieškoti naujų tiesų. Taškiaus mokykloje kuriame erdves, kuriose vaikai galėtų dirbti tiek individualiai, tiek bendradarbiauti. Tokias aplinkas, kurias šeimos bei pedagogai atras TAŠKIAUS mokyklos viduje ir išorėje, kalbės apie kokybiško santykio su vaikais užmezgimą.

Aplinka vaidina didelį vaidmenį, tad ugdymo(si) procese visas miestas gali virsti didele mokyklos laboratorija, kurioje vaikas smalsauja, tyrinėja ir atranda save bei jį supantį pasaulį. Todėl TAŠKIAUS mokyklos aplinka nėra ribojama mokyklos sienų. Galimybė įsikurti ir veikti Vilniaus senamiestyje sukuria aplinką ir duoda impulsą mokytojams bei visai komandai, atrasti istorija alsuojančias mokslo ir meno formas. Tokioje miesto aplinkoje galima mokytis „kitaip”, nes tai skatina ieškoti atsakymų apie pasaulio tiesas.

MES VERTINAME MENO IR MOKSLO DERMĘ 

Žodžiai „mokslas“ ir „menai“ užkoduoti mokyklos pavadinime, tad jie turi didžiulę reikšmę kiekvienam čia dirbančiam ir besimokančiam. Čia mokslas ir menas keliauja drauge bei vienas kitą papildo, vienas kitam padeda ir įkvepia. Meninė veikla gali padėti vaikui lengviau įsisavinti mokslo žinias, o moksliniai išradimai atveria naujas galimybes menui ar atsiranda pačiame mene.

Ugdymosi procesas tampa veiklus, kai ieškome ir atrandame kūrybiškai mokslinius kontekstus, kai įgaliname individualius gebėjimus, kai mokslo ir meno dermė apjungia intelektus ir juos stiprina, taip augindami asmenybės autentiškumą ir atskleisdami unikalias galias.  

Mokslo ir menų mokykla „Taškius“ kuria mokymosi perspektyvas atrasti, patirti, suvokti, išsiaiškinti. Svarbu paminėti, kad čia augantys vaikai yra ne tik mokomi, o ir mokosi patys, taip pilnavertiškai brandindami savo asmenybes, veikdami akademinėje laimėje ir eidami į sėkmę – užaugti kūrybiškai atvira ir stipria, laiminga asmenybe.